SEO grundkurs
I vår kurs för SEO går vi igenom förutsättningarna för hur du kan lyckas i sökmotorernas organiska träfflista. Utbildningen är perfekt för dig som vill få mer kunskap eller arbeta med SEO själv.
Kort om utbildningen
Längd: Efter behov
Pris: Boka kundanpassad kurs
Nästa tillfälle: Boka kundanpassad kurs
Utbildningsplats: Efter behov
Utbildare: Adsight AB
Antal deltagare: Efter behov
Kursbeskrivning
Sökmotoroptimering (SEO) grundkurs
Under utbildningen får du lära dig grunderna inom sökmotoroptimering. För att lyckas med SEO krävs ett stort engagemang och därför bör du känna till de mest grundläggande och viktigaste delarna.
- Vad är SEO
- Hur du får fram rätt sökord genom en sökordsanalys
- On Page
- Länkstrategi
- Resultat och uppföljning
Målgrupp
Utbildningen vänder sig till dig som vill arbeta med SEO på egen hand eller som önskar få en bättre förståelse för vad SEO är. Inga förkunskaper krävs.
Vad händer efter kursen?
Efter utbildningen får du även med dig material som du kan använda för att vidareutveckla dina kunskaper och digitala resa.
Kursledare
Alfons Passgård som har grundat och driver Adsight håller i kursen för SEO. Efter hundratals lyckade SEO-projekt besitter han stor kunskap inom området. Han har bl.a föreläst på IHM Business School och vid flertalet konferenser.
Mer information?
Om du har några frågor eller funderingar kring kursens innehåll eller något annat är du välkommen att höra av dig till oss på 08-6110071 eller info@adsight.se så försöker vi hjälpa dig.
Kundutlåtande
”Since working on our SEO with Adsight we have made it to position 1 on Google for our main keywords. As a result, our RFQs through our web site which have come from Google searches has increased by 57%”
”Att få input vad gäller konkreta förbättringar, idéer och tankar kring vad som är trendskapande just nu på ett kostnadseffektivt sätt är ytterligare en anledning till varför vi valt att samarbeta med Adsight. Adsight är en samarbetspartner vi starkt kan rekommendera”
”Vi bytte från en stor aktör inom området till Adsight och känslan är att de bryr sig mer om sina kunder, att de jobbar och sliter utan att man måste ”ligga på”. Samtidigt har våra försäljningssiffror från webhandeln ökat markant”