Pickyliving
– SEO
Vårt uppdrag
Sedan november 2017 har vi på Adsight haft nöjet att arbeta med Pickyliving. Ett företag levererar måttbeställda luckor till IKEAs stommar. Med hjälp av SEO har deras organiska trafik ökat över 52% sedan samarbetet inleddes.
Om Pickyliving
De två kollegorna Anders Lagerström och Henrik Haij hade länge tillverkat eventmaterial och specialmöbler. Under dessa år hade man använt sig av IKEA:s gedigna och mångsidiga köksstommar för att tillverka diverse möbler på mässor, men de hade också använts i såväl bilar som båtar.
Det var i samband med detta som man fick den briljanta idén att tillverka måttbeställda luckor till IKEA:s köksstommar. Stommar som många redan hade i sitt hem. Idélösa kök i ett fåtal kulörer skulle i framtiden vara ett minne blott!
Visionen var tidigt att göra det enklare för gemene man att förverkliga sina köks- och inredningsdrömmar. Att ge kunder möjligheten att skräddarsy luckor i egna kulörer och mått.
Det ”nya” Pickyliving
För drygt tio år sedan skapade man ett nytt koncept och började digitalisera verksamheten. Man ville att kunden själv skulle kunna skapa och beställa sitt drömkök direkt på nätet. Tio år senare har Pickyliving hjälpt mer än 800 kunder över hela Sverige att förverkliga sina köks- och inredningsdrömmar.
Man har numera ett komplett bokningssystem som gör det snabbt och enkelt för kunder att skapa och beställa sina skräddarsydda köksluckor online. För att ge kunderna bästa möjliga service har man också öppnat flertalet showrooms – från Skellefteå i norr till Malmö i söder. Tillverkningen av Pickylivings köksluckor sker uteslutande i Sverige, vilket borgar för en genomgående hög kvalitet. Kombinationen av det digitala, fysiska och tillverkning på hemmaplan gör dem också unika och uppskattade av sina kunder.
Förutom att tillverka skräddarsydda köksluckor har man nu börjat bredda sitt sortiment. Numera kan du därför skapa och beställa skräddarsydda garderober Bestå-möbler. Självfallet med samma genomgående höga kvalitet! Pickylivings mål är nödvändigtvis inte att förändra världen, men däremot att att förbättra kökets funktion och design till ett bättre pris. Köket var starten, husets alla rum är målet. Snart är dem i mål.
”Lyhörda och professionella”
Intervju med Pickyliving
Hur har du upplevt samarbetet med oss? Vad var dina förväntningar när samarbetet inleddes och hur tycker du att vårt arbete har levt upp till dessa?
Samarbetet med Adsight har fungerat bra ända sedan vi inledde vårt samarbete 2017 fram till idag. Vi upplever er som lyhörda och professionella i allt ni gör. Kommunikationen är enkel och transparent kring såväl arbetsuppgifter som resultat.
Något vi också uppskattar är er vilja att alltid sträva efter att vidareutveckla samarbetet. Att ständigt komma med nya förslag, vara snabbfotade gentemot trender i branschen och även ha insikten att sluta med sådant som kanske inte gett önskat resultat.
Överlag är vi nöjda med vårt samarbete, vilket har levt upp till våra förväntningar!
Hur upplever du SEO som marknadsföringskanal? Rekommenderar du andra företag att investera i SEO?
Vi upplever SEO som ett oerhört bra komplement till våra andra marknadsföringsinsatser. Inte minst den köpta annonseringen som är viktig för oss här och nu. Vi ser sökmotoroptimeringen som en långsiktig investering, vilken kontinuerligt genererar mer och mer trafik.
För de företag som vill arbeta med en marknadsföringsmetod som genererar betydande resultat över en längre tidshorisont, kan vi varmt rekommendera SEO.
Resultat för Pickyliving
Resultaten från SEO-arbetet har varit minst sagt goda. Sedan samarbetet inleddes har deras organiska trafik ökat med över 52%.
+52%
Ökning av organisk trafik
+51%
Nya användare från organisk trafik
”Vi upplever SEO som ett oerhört bra komplement till våra andra marknadsföringsinsatser.”
Henrik Haij, Pickyliving