Behöver du vår hjälp?

Adsight är en digital byrå som utgår från ditt företags behov och målgrupp – så att du och dina kunder lättare hittar varandra. Nyfiken på hur?

Driver du en redovisningsbyrå och letar efter nya sätt att attrahera kunder? Då kan vi varmt rekommendera dig att kika in tipsen i denna artikel. Här tänkte vi nämligen dela med oss av tre tips som hjälper dig att hitta kunder till din redovisningsbyrå.  

Hitta kunder till redovisningsbyrå – så gör du

Idag sker en stor del av kundresan, oavsett bransch, digitalt. De allra flesta som letar efter redovisningstjänster vänder sig till Google och andra sökmotorer för att hitta ett företag att anlita. För att attrahera nya kunder gäller det därför att synas just där, i sökmotorerna!

Nedanför delar vi med oss av tre olika sätt som hjälper dig att öka närvaron i världens största sökmotor, Google, och därigenom attrahera nya kunder till din redovisningsbyrå:

Köpta träfflistan – sökannonser

Google har två olika träfflistor, en som du betalar för att synas i och en som du inte betalar för att synas i. Inledningsvis hade vi tänkt fokusera på det förstnämnda alternativet, d.v.s. den köpta träfflistan som består av annonser.

Med köpta sökannonser kan du snabbt och enkelt göra ditt företag synligt för personer som söker efter tjänster likt dina. Nedanför kan du exempelvis se hur det ser ut när någon söker efter ”redovisningsbyrå Stockholm” på Google:

Sökannonser redovisningsbyrå

Markerat är sökannonserna. Nackdelen med att synas i den köpta träfflistan är att du måste betala (till Google) varje gång som någon klickar på din annons. Något som ibland kan kosta dig hundratals kronor för ett enda klick.

Organiska träfflistan – sökmotoroptimering

Som tidigare nämnts finns det två olika träfflistor i Google, en för köpt annonsering och en för organiska resultat. Nedanför ser du skillnaden mellan de två:

Skillnaden mellan köpt och organisk träfflista redovisningsbyrå

Något som vi också nämnt tidigare är att du måste betala varje gång någon klickar på dina annonser i den köpta träfflistan. För att slippa detta kan du istället satsa på sökmotortopimering (SEO), vilket innebär att optimera din webbplats och dess innehåll för att hamna så högt upp som möjligt i den organiska listan.

Att synas i den organiska träfflistan är helt gratis och det är också därför som det är så fördelaktigt. Genom att synas här kan du få in hundratals, ibland tusentals webbplatsbesökare, som aktivt letar efter tjänster likt dina.

Den enda utgiften du kan ha relaterat till SEO är ifall du tar hjälp av någon för att synas högre upp. Önskar du hjälp med detta är du varmt välkommen att höra av dig till oss på Adsight, vi har hjälpt flertalet redovisningsbyråer att förbättra sin närvaro på Google och skaffa nya kunder.

Lokal närvaro – Google My Business

Sist men inte minst skulle vi vilja tipsa om Google My Business. Ett verktyg som gör det möjligt att synas lokalt, i ditt näringsområde. Även här blir du synlig med bl.a. företagsnamn, webbplats, telefonnummer och recensioner, när folk letar efter tjänster likt dina.

Såhär kan det exempelvis se ut när någon söker på ”redovisningsbyrå Stockholm” på Google:

Google My Business redovisningsbyrå

Som du kan se ger Google My Business dig stor exponering bland sökresultaten.

Ta hjälp av oss på Adsight

Där har du det – tre tips som hjälper dig att hitta nya kunder till din redovisningsbyrå. Förhoppningsvis kan du använda dig av dessa i praktiken. Önskar du däremot hjälp med detta är du varmt välkommen att höra av dig till oss på Adsight!

Ring oss på 08-6110071 eller skicka ett mejl till info@adsight.se eller använd kontakta oss-funktionen nedanför.

Behöver du vår hjälp?

Vi är en fullservicebyrå och hjälper dig med planering och utförande av digital marknadsföring, produktion och design av webbplatser och spårning av marknadsföringsaktiviteter.

Stockholm

Oxtorgsgatan 4
111 57 Stockholm

Google Betyg
4.7
54 recensioner
×