Bike Trollhättan
– SEO & SEM
Vårt uppdrag
Vi fick i uppdrag av Bike Trollhättan att öka intäkterna i deras e-handel från den köpta söktrafiken (SEM) och att se till att de får ut så mycket som trafik som möjligt genom den organiska trafiken (SEO).
Om Bike Trollhättan
Bike i Trollhättan är en av Sveriges största återförsäljare av skydd, reservdelar, motorcykelkläder samt motorcyklar från BMW, Ducati, Harley-Davidson, Kawasaki, KTM och Yamaha.
”Vi är mycket nöjda med vårt byte till Adsight”
Resultat
+202%
Ökning av intäkt från organisk trafik
+38%
Ökning av organisk trafik
+242%
Ökning av intäkt från köpt trafik
-19%
Lägre kostnad från köpt trafik
Kundutlåtande
”Vi bytte från en stor aktör inom området till Adsight och känslan är att de bryr sig mer om sina kunder, att de jobbar och sliter utan att man måste ”ligga på”. Samtidigt har våra försäljningssiffror från webhandeln ökat markant. Vi jobbar i en säsongsrelaterad bransch där vi har mindre tid över när det säljs som mest och Adsight har full förståelse för hur vi arbetar och löser allt på bästa möjliga sätt. Vi är mycket nöjda med vårt byte till Adsight.”
Johan Söderström, Bike Trollhättan